Dikuasakan oleh Blogger.
RSS
Container Icon

Durian Merah...Biar betul!!!!..

Salam

Selamat tengahari semua....korang pernah tgk durian yang isinyer merah tak?....Errm reen yang suka sgt makan durian ni pun tak pernah tgk lagi...macam mana la ruper durian tu ye...So,jom layan picca!!!....



So, ape pendapat korang sumer bila tgk gambar ni?...rase durian ni sama tak macam buah durian yang lain?...atau pelik? mcm xleh terima lak...hehe...

info gambar:- Durian berdaging merah ini merupakan durian liar yang ditemukan di hutan kalimantan. Sama halnya dengan durian lainnya, durian ini mempunyai kulit berduri dan aroma durian yang sangat khas dan menyengat. Yang membuatnya berbeda adalah warna dari daging buahnya yang berwarna merah dan kebanyakan durian ini dikonsumsi oleh burung.

Denger2 katanya lebih enak dari durian biasa lho..

Sekian...Azreen

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 ulasan:

*+ Jihan +* berkata...

Durian merah ni byk kat sabah. jihan selalu je makan,cuma skrg kdg2 je la. kalo musim durian,senang la nak cari. Durian ni x berbau macam durian biasa. isi dia pun berlemak skit,sendawa pun x bau durian tau. oya, selain merah, durian ni ada wane oren2 dan kuning:) nyam2..sedap.

PuRpLeLiCiOUs LoVe berkata...

kita xmakan durian..huhuhuhuhuhu

Azreen berkata...

hi jihan...yeke...reen xpernah jumpa n try lagi...maybe sbb kat semenanjung malaysia ni xde kot durian camtu...hehe..tp kalau ada ape salahnye nak cuba kan...

Azreen berkata...

hi purple..nape tak mkn? sedap tau...hehe

Mama Qaseh berkata...

Salam,
1st time singgah ur blog.
Saya pon suke durian..sampai digelar "antu durian" by my family..
tapi since preggy last year then this breastfeed baby..x bleh jadi "antu durian" dh..makan sekadar rasa bg x kempunan..sedih..sedih..

nasib baik x preggy kalo tak ngidam durian merah kang x pasal2 kena gi sabah carik..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...